Monday 14 May 2012

Sugar and Melon


             Memang sudah jadi tabiat bile balik kelas je tangan ni memang laju je nak on 

laptop, tak kire lah kejap lagi ade test ke tak, ianya

 umpama satu kewajipan..info: ini adalah penyakit facebook addictions, please    


beware...hoho 



Sesungguhnya,aku bersyukur kerana di saat aku bergembira dan lalai, 

ada sahabat menyedarkan aku..dan hari ni aku terima tazkirah dari seorang sahabat, i'm 

feeling very awesome sebab kawan aku ni tagged me in her notes, wah!...tQ  sahabat :)


       Aku memang tak berapa rapat dengan sahabat ni tapi aku masih hormat die as my 

classmate..this sahabat memang buat aku bangga sangat di atas penghijrahan hidup 

dia...transfom dari seorang remaja biasa-biasa n dulu hanya sempoi je ke kelas and now 

she looks like Ustazah and much better than me yang pernah bersekolah agama dulu ! 

awesome kan?  :)





             Aku sendiri nampak bertapa susahnya kite nak berubah ke arah kebaikkan bila

 mana sahabat ini sedang berusaha adapt dengan kawan2 sekeliling, macam yang kite tahu 

bukan senang nak tutup mulut orang dari speculate kan  kita, very hard..

kalo aku sendiri kat tempat die memang give up ah..Sebenarnya orang yang berusaha

 dekatkan hati kepadaAllah, ujiannya hebat and if Allah itu 

sentiasa dalam hati dan InsayaAllah kejayaan itu milik mereka.. mabruk ya Sohibi!


              Pernah ada yang meningatkan aku, jika terjumpa dan berhadapan dengan orang 

bergelumang dengan maksiat, jangan terus keji dan hina mereka, kerana 

kita belum tahu suatu hari nanti perubahan mereka mungkin 

lebih baik dari diri kita yang sekarang, segala-galanya itu milik Allah..Jika kita melihat 

mereka sudah berubah ke arah kebaikkan, 

jangan sesekali ungkit kesilapan mereka yang lampau...~ peacE! :)


No comments:

Post a Comment