Wednesday 9 May 2012

The magic laptop


Terimalah sebuah karangan autobografi ala2 SPM  dari saya...


         Saya ada sebuah laptop jenama nye ialah aCer Aspire 4736. Saya amat menyayangi

 nya dan hampir 3 tahun beliau setia bersama saya. Walo pelbagai masalah dan halangan 

yang menimpa dalam perhubungan kami termasuk bateri beliau yang 'kong' dan diserang 

virus yang tah ape2, saya masih sanggup perhabiskan ongkos hantar ke kedai untuk 

membaiki beliau. Bak kata orang, sesuatu yang pertama kali yang kite pernah dapat 

biasanya punyai 'sentimental value ' especially dari orang yang kite sayang * dari mak abah

 saya...






          Sejak due menjak ini beliau sering bekelakuan pelik....pelik macam mane eh? 

Kadang2 saya anggap laptop saya ni magic sebab die suke off dengan sendiri tanpa tekan 

shutdown button. Saya tahu die mungkin ada penyakit dan cuma saya masih belum boleh 

sah kan die kritikal ke tak. Saya sendiri masih takut mmbawa beliau b'jumpa dengan 

doktor pakar, risau jika saya mungkin akan berpisah dengan beliau atau beliau mungkin 

akan meninggalkan saya...sedih tak??

        
Sebenarnnya ada sebab lain kenapa saya menggelarkan beliau magic..Pada kebiasaannya 

beliau akan berkelakuan ini di saat saya hampir berjam-jam lama nya khusyuk menelaah 

post2 dan comments di facebook, atau pun gosip2 artis yang saya sendiri tahu akan 

hukumnya mengadap benda yang 'dunia' ini...tapi beliau tidak pulak meng'off kan diri 

beliau di kala saya berjam-jam menyiapkan assigment mahupun slide presentation..tak pon 

dikala saya menunggu waktu untuk ke kelas, biasanya saya akan mengisi masa lapang 

dengan online, sedang- sedang saya khusyuk mengadap benda alah tu, tappp! ..gelap der! 

umpama beliau ingin beritahu saya bahawa "udah ler tu, ghentikanlah...nanti lambat u gi 

kelas"...romantik kan? keh3 :)

       
Selagi mana die berkelakuan begini dikala aku lalai, aku rase beliau memang betul2 

berguna..tapi kalo dah sampai kritikal, memang saya akan menghantar beliau ke klinik 

berhampiran...terima kasih kerana memberi peluang kepada saya untuk post entry baru 

hari ini..peace!!








        

No comments:

Post a Comment